Budapest Aires

Huszár Tamás 2015. február 26.

Van új a nap alatt. Legalábbis ezzel kecsegtet a Budapest Aires. A nemrégiben alakult zenekar névválasztása szinte magáért beszél, mégis néhány kérdés felmerült bennem. Talán nem meglepő az első: Vajon lehet-e táncolni a zenéjükre? Aztán: Elég érzékenyen nyúlnak-e a tangó zenéhez, hogy az ne veszítse el a tangós jellegét? Szokásomtól eltérően először nem hanganyag után kezdem kutakodni, hanem a csapat facebook oldalán olvasgattam. Képzett, a klasszikus illetve elektronikus zenében jártas és sikeres tagok alkotják a Budapest Airest.img_4077.jpg

Ugyanitt, azaz a facebook oldalon belinkelve megtalálható egy tíz perces montázs az első lemezükről. Nem kis izgalommal indítottam el a lejátszást. A tizedik perc végére vegyes érzelmek kavarogtak bennem. A zenét jó volt hallgatni, ám egyik szám sem teljes, csak ízelítő. De ami zavart, hogy nem derült ki számomra, egy Milonga Nuevón lehet-e rájuk táncolni?! Ezzel a lendülettel fel is vettem a kapcsolatot Lázár Tiborral, a zenekar egyik zeneszerzőjével.img_4086.jpgEgy beszélgetés közben kiderült, hogy a tangó kultúra, életérzés hangjait kívánják az általunk ismert és kedvelt közép-európai zene világgal egyesíteni. És ha a mixelésből nem volna ennyi elég, az akusztikus és elektronikus zenét is vegyítik. Így egy különleges hangzást és hangulatot teremtenek. Ez annyira lenyűgözött, hogy majdnem elfelejtettem megkérdezni, gondoltak-e a zene megalkotása közben a táncosokra, akik hétről-hétre részt vesznek a milongákon. Végül feltettem a kérdést és a válasz "Nem." volt. Elsősorban hallgatóknak készült az lemez, de a bemutató koncerten lesz a fellépők között táncos is. Kicsit értetlenül álltam a helyzet előtt, de nem tartott sokáig.
A beszélgetés után a friss lemez egy példányáról többször is meghallgattam az albumot. Végre összeállt a kép. Végre megértettem,mit jelent a Budapest Aires-nek a tangó itthon. Mivel a zenét hallgatni kell nem elbeszélni, a lemezbemutató koncerthez elöljáróban csak annyit fűzök hozzá, hogy jövő szerdán igazi, mégis új tangó zenét hallhat a közönség. Addig is itt az ízelítő, ami - higgyétek el - csak apró töredéke a valódi tartalomnak.

Fotó: Benke Hunor

Budapest Aires
komment Címkék
süti beállítások módosítása