A követők bűnei

Huszár Tamás 2014. július 29.

Ma újra vendégbloggerünk jegyzi a posztot. A diplomatikusságot ismét nem engedte közel a billentyűkhöz: tango_300.jpg

A hét fő bűn című posztom kapcsán, az elmúlt napokban számos visszajelzés érkezett. Kaptam hideget és meleget egyaránt. Voltak akik, gratuláltak a szókimondáshoz - ezt ezúton is köszönöm! Voltak, akik felháborodtak: “a követőket sem kell azért túlzottan félteni” - nekik pedig igazat adok. Oly annyira, hogy az igazságosság jegyében és az igazság érzettől hajtva - van nekem olyan:) - végeztem egy mini kutatást. Megkérdeztem néhány ismerősömet: melyek a követők legtipikusabb hibái az első tánc alkalmával? A kérdésre adott válaszokból egy új – előttem eddig ismeretlen - világ képe bontakozott ki. Úgy tűnik, hogy hasznos dolog időnként nézőpontot váltani. Az is kiderült, követőként én sem vagyok szeplőtlen, egy pontban bűnösnek kell valljam magamat. De ígérem, figyelni fogok és igyekszem a bűnismétlést elkerülni. Na, eddig a felvezetés, nézzük a követők bűneit!

tango_301.jpg

1. Ezúttal is kezdjük a legkínosabb üggyel! Jelzem ezen lepődtem meg a legjobban. A túlzott nyomulás bármilyen formája - indokolatlan hát és nyak simogatás valamint társai - nem kívánatos mozdulatok a tangóban, illegális határátlépésnek minősülnek.

2. Túl közel. Ez az a pont, ahol - a legnagyobb örömömre - megvalósul a tangó harmóniája a táncparketten kívül is. Ugyanis interjúalanyaim - hozzám hasonlóan - sérelmezték a túlzottan közeli tartást, a tapadást első találkozásra. Ahogy egyikük kifejtette “A híresztessél ellentétben a tangó (szerintem) nem az ölelésről szól, csak fontos eleme, ha közeli tartásban vagyunk. Egyébként a karok inkább kommunikációs csatornaként működnek. Az ölelés csak egy forma, nem cél.”

3. Folyamatos bocsánat kérés. Ezt nem is magyaráznám hosszan, hiszen Tamás erről már részletesen megemlékezett egy posztban.

4. Ne diktáld a lépéseket! Ténylegesen kövess. “Elképesztően zavaró, ha a követő az első lépésből anticipálja a következő ochot, boleot, ganchot, majdnem még a dupla szaltót is. Pedig én csak léptem egyet.”

5. Haj affér. Nagyon szép a frissen mosott, kibontott haj. Egészen addig, amíg a hajkoronád nem landol a partnered arcán, beterítve azt. Úgy tűnik ez gyakori jelenség ocho közben. Tehát, figyeljünk az ocho kivitelezésére, a fejkörzés bármilyen formáját hagyjuk meg a torna órára.tango_313.jpg

6. A jelenlét hiánya vagy az átszellemültség megjátszása. Nem kell eljátszani, hogy “átszellemült” vagy. Pont elég, ha nem csak fizikailag vagy jelen és figyelemmel fordulsz a partneredhez. Ha jó a zene, figyelsz a másikra, akkor létrejön az összhang. Ha az összhang, a harmónia létrejön, akkor abból megszületik az a táncélmény, amire mindenki vágyik.

7. A céltudatosság és proaktivítás becsülendő tulajdonság. De talán ne az első tanda végén villantsd meg ezt a jellemvonásod. A legelső tanda végén ne kérj még egy táncot – ezt bízd a partneredre. Persze, ha olyan a viszony – ez esetben viszont valószínűsítem, nem először tangóztok -, akkor ez teljesen rendben van. Sőt, még kedves is lehet.

Képek innen, innen és innen.

A követők bűnei
4 komment Címkék
süti beállítások módosítása