Cabeceo

Huszár Tamás 2013. december 20.

Amikor felhangzik egy újabb tanda, másodperceken belül elindul egy férfi a terem egyik feléből, egy nő pedig a másik feléből. A táncparketten megállnak egymással szemben, a férfi a kezét nyújtja a nőnek, felveszik a tánctartást és tangózni kezdenek. Mire megteszik az első lépést, ugyanilyen módon újabb párok alakulnak a parketten, és megtöltik a teret. Aki nem volt még milongán, nem is érti, hogyan találnak ők egymásra. Honnan tudja a férfi, hogy akivel táncolni szeretne, szintén feláll és felé indul? Honnan tudja a nő, hogy a táncolni induló férfi őt várja a parkettre?

tango_cabeceo_2_1.jpg

Ők már az előtt elkezdtek „tangózni”, mielőtt felálltak volna a helyükről, de a teremben rajtuk kívül ezt senki nem vette észre. Már ekkor kezdődött az érzékekkel történő kommunikáció a férfi és nő között. A férfi kezdeményez, a választott táncpartner szemébe néz, és tekintetével táncra hívja. A nő ha elfogadja a férfi felkérését, viszonozza a pillantást, és igenlően jelez egy mosollyal vagy egy kedves pillantással. Ha nem fogadja el a felkérést, egyszerűen elkerüli a férfi tekintetét. Ez egyértelmű, érzékenységet és egymásra figyelést igénylő kommunikáció, ugyanakkor diszkrét, mások számára észrevehetetlen, így egy esetleges visszautasítás nem válik kellemetlenné a társaság előtt.

tango_cabeceo_2.jpg

A szemmel történő felkérés, a cabeceo, a tangó sajátja. Megmutatkozik benne, a partnerek egymás iránti tisztelete, őszinteséget és nyíltságot kíván a táncosoktól. A cabeceo már az első lépések előtt ráhangolja a tangósokat a vezetésre és a követésre.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Tangó közösséghez. Itt

kép: innen és innen

Cabeceo
komment Címkék
süti beállítások módosítása