A tékozló fiú

Huszár Tamás 2014. augusztus 01.

...gazdagon tér vissza. Elhagyott mindent, ami az elődökhöz kötötte, megszegett minden szabályt, ami nem tetszett neki. Saját útját járta, hogy modern kincsekkel térjen vissza a klasszikus értékekhez. Legalábbis a Simbatangonak adott interjújából ez derül ki. A tékozló fiú pedig ki más lehetne, mint Mariano “Chicho” Frumbolli.tango_317.bmp

A tangós fenegyerek ugyanis a hagyományok tiszteletéről és a saját szabály átlépéseiről így vall: “A milongueróknak volt tiszteletük, finomságuk, érzékenységük, egészen mások voltak. Tudom, a szerepem ellentmondsásos, mert én is részt vettem az ifjak mozgalmának létrehozásában. Abban az időben ráuntam a szigorú milongéró szabályokra, amik nem illettek az én koromhoz, és lázadásképpen megpróbáltam a magam útját járni. Mára újra milonguero vagyok. - Mondja Chicho nevetve. Nem értek egyet azokkal, aki mellőzik a cabeceot, nem tartják be a szabályokat, és nem tanúsítanak tiszteletet az alkalom és partnerük iránt. A tangó értékei felhígultak. Sok táncos eltévedt: alig figyelnek egymásra, két órán keresztül zombikként táncolnak. Ez nagyon szomorú....Nekem az a fontos, hogy ott, abban a pillanatban jól érezzük magunkat a partneremmel.”  

tango_319_1.bmpMajd így fűzi tovább gondolatait: “Van egy új tangó generáció, akik 2, 3 vagy 5 éve kezdtek, akik csak az új stílust ismerik. Tudják a gancho-kat, a colgada-kat, de semmit nem tudnak arról, ami korábbról jön. Látom a milongákon, hogy ismerik a mozdulatokat, de nem tudják a táncot. Nem szívják magukba a tangót, mint elődeik.”

Chicho jól érzékelteti, hogy az újítás, reform, saját stílus megtalálása fontos, de csak akkor hoz létre eredeti és maradandó értéket, ha ismeri, tudja és tiszteletben tartja az alapokat és nem felejtjük el a talán legfontosabb dolgot: a partnerünk iránti figyelmet.

Forrás innen és innen.

A tékozló fiú
komment Címkék
süti beállítások módosítása